Przejdź do głównej zawartości

"Moja" Szlachetna Paczka






Jako rodzina braliśmy udział w SZLACHETNEJ PACZCE trzy lata pod rząd. Wybieraliśmy w systemie rodzinę (często jest anonimowe skąd i co to za rodzinka )  starałam się wybierać taką która jest podobna do naszej ,czyli wielodzietna i na dodatek z niepełnosprawnym dzieckiem.Czułam że skoro nam jest łatwo a im trudniej muszę im pomóc. Robiliśmy zakupy z listy, to wszystko czego im brakuje. Pakowaliśmy starannie w pudełka,oklejaliśmy ozdobnym świątecznym papierem i zawoziliśmy do magazynu danego rejonu.Na tym kończyła się nasza pomoc.
W tym roku postanowiliśmy z mężem że zrobimy więcej.Pomożemy jeszcze większej licznie rodzin.

Zacznę więc od początku.Najpierw co to jest Szlachetna Paczka


SZLACHETNA PACZKA to program pomocowy dla rodzin żyjących poniżej progu ubóstwa, realizowany przez Stowarzyszenie WIOSNA, organizację pożytku publicznego, od 2001 roku. Program jest realizowany lokalnie – w każdej miejscowości lider organizuje sztab wolontariuszy, którzy docierają do rodzin potrzebujących, badają ich sytuację i pytają o konkretne potrzeby. Zgromadzone informacje umieszczają w anonimowej, internetowej bazie rodzin. Dzięki zaangażowaniu wolontariuszy, darczyńców i dobroczyńców rodziny otrzymują paczki odpowiadające ich indywidualnym potrzebom, a często także marzeniom. Oprócz rzeczy materialnych, rodziny dostają sygnał, że to również od nich zależy czy zmienią swoją sytuację. Moim zadaniem na początku było odbyć szkolenie. Po nim mogłam zacząć swoją działalność.Najpierw zajęłam się wyszukaniem rodzin w potrzebie.Za pomocą osób prywatnych oraz miejscowych instytucji pomocowych udało mi się zebrać 50 rodzin.Następnie rekrutowałam Wolontariuszy czyli moją Drużynę SuperW. Wolontariusze moi pochodzą nie tylko z naszego miasteczka ale także z okolicznych miejscowości. Oni też musieli odbyć szkolenie i zaliczyć test. Znalazłam dwadzieścia osób w różnym wieku ale z jednakową chęcią i zapałem dążących do podejmowania tego typu wyzwań i działania w tym projekcie. Obecnie Wolontariusze odwiedzają rodziny i sprawdzają czy dana rodzina spełnia kryterium i czy tej rodzinie taka pomoc jest potrzebna.Następnie wpisujemy dane rodzinki do systemu i kolejno opis sprawdzany jest na poziomie rejonu,regionu i na koniec ogólnopolski.A już 22 listopada otwierana jest Baza Danych w całej Polsce i  w sobotę każdy kto chce mądrze pomóc może to zrobić wystarczy że wejdzie na
 www.szlachetnapaczka.pl i wybierze tam rodzinę której jest w stanie zapewnić pomoc rzeczową PACZKĘ dla jednej rodziny może zorganizować grupa przyjaciół, znajomych, bliskich, studentów na uczelni, kolegów z pracy,firmy,szkoły oraz instytucje.
Akcja  kończy się w dniu finału 13-14 grudzień kiedy to wszystkie rodziny otrzymują Paczkę.
Zachęcam i zapraszam wszystkich potencjalnych Darczyńców  do niesienia i czynienia dobra poprzez udział w Szlachetnej Paczce,pamiętając  o tym że dobro do nas kiedyś powróci!!!

Ot i tak teraz czas mi leci.Dużo pracy ale tez i satysfakcji.Już teraz działanie w SZP pozwoliło mi wiele się nauczyć i doświadczyć. Mogę rozwinąć skrzydła.Lubie ludzi,lubię rozmawiać ale i pomagać. Projekt nauczył mnie mądrej pomocy.Mam nadzieję że uda mi się doprowadzić do finału to przedsięwzięcie,jest to największe wyzwanie jak do tej pory w moim życiu. :)

                                                            

Komentarze

  1. Bardzo ciekawy artykuł. Pozdrawiam serdecznie !

    OdpowiedzUsuń
  2. 37 yr old Tax Accountant Xerxes Govan, hailing from Victoria enjoys watching movies like "Outlaw Josey Wales, The" and Shooting. Took a trip to Archaeological Sites of the Island of Meroe and drives a 3500. zobacz tutaj

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Klaudia i Szymon

 Oboje uwielbiają tańczyć, oboje lubią Patryka Swayze i  Jennifer Grey, a film i muzyka Dirty Dancing  to ich ulubiony temat. Nie dziwne że wybrali ten utwór i dzięki pani Joasi Porada, nauczyli się i wszystko w tym tańcu oddają. Są sobą, łączy ich piękna więź. Znajomość która zapoczątkowała się podczas rehabilitacji jeszcze kiedy byli w śpiochach :). Przyjaźń w szkolnej ławce przez dobrych lat, w końcu  przerodziła się w zakochanie. Szymon skończył szkołę, Klaudia jeszcze została. Ale rozmawiają ze sobą, dzwonią... pewnie tęsknią. Spotkali się ponownie na obchodach święta  i uroczystości 50-lecia Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Mrowli. Zatańczyli znowu, a ja mam zawsze łezkę w oku, kiedy na nich patrzę. Zebrali gromkie brawa, chyba wszystkim się podobali. I to jest kolejna piękna pasja Szymka (ma to po mnie :)) Kolejny dzień pełen emocji... pełen wdzięczności za niego!  Jestem dumna ! cdn.

Szymon u pani Prezydentowej

 Niesamowite wydarzenie miało miejsce 14 lipca tego roku.  Do końca nie wierzyłam że to się dzieje naprawdę ! Za sprawą wspaniałych ludzi... Bogusia Wybraniec... Gabriela Tomaka -Ząbek  oraz  Kamil Zalewski ! Znaleźliśmy się w Pałacu Prezydenckim w Warszawie. Wszystko podziało się spontanicznie i bardzo szybko w przeciągu niespełna trzech tygodni od pierwszej informacji...tak więc nie zdążyłam do końca się przygotować emocjonalnie i uwierzyć że to prawda. Myślę że i Szymek na poważnie nie zdawał sobie sprawy z tego spotkania. Pomysł pojawił się w głowie Kamila. Co zrobić z zakupioną na licytacji sukienką ?   Komu sprezentować ?  Oryginalna rzecz dla wyjątkowej osoby!  Tutaj ciąg dalszy za sprawą Bogusi.... to dzięki niej znaleźliśmy się tak szybko, to po pierwsze i co ważniejsze  w tym miejscu. To ona wprowadziła nas dosłownie w progi pałacu. Z dreszczykiem na plecach, stukałam obcasami po korytarzach i salonach. Szymon z uśmiechem  i plikiem swoich prac pod pachą. Gabrysia z pięknym p

Szymona Pokaz mody

 Choć minęło trochę czasu od marca, nie ukrywam że jeszcze żyjemy tym wydarzeniem. Przyszłość lubi zaskakiwać. Tak jak pisałam w poprzednim poście , nie do końca wierzyłam że to się uda. Wszystkie wydarzenia spadły na nas jak grom. Szybko i z zaskoczenia. Najpierw telefon od Madzi,... czy będziemy na koncercie w klubie "pod Palmą"?  Szok. Cała akcja koncertu miała na celu zebranie pieniędzy na pomoc ukraińskim dzieciom. Muzyka, zabawa, licytacje... Szymona suknia wystawiona na niej. Kiedy przyjechaliśmy z Szymkiem do klubu po raz pierwszy ją zobaczyliśmy. Ogromne przeżycie. Szymon nie mógł uwierzyć że to się dzieje naprawdę, że to jest sukienka uszyta według jego projektu!! Ok, niech się dzieje. Bardzo przyjemni prowadzący licytacje, sprawili że Szymek w ogóle się nie krępował i wystąpił wraz z nimi na scenie. Powiedział kilka słów do mikrofonu i zaczęła się licytacja. Troszkę  obawiałam się  czy znajdą się chętni ,bo w sumie było niewiele osób z przewagą młodych ludzi. Pomyś